Bazni tunel Brenner
Izazov
Rad u planinama
Radovi na baznom tunelu Brenner napreduju. Posljednji natječaj "H53 Pfons-Brenner" dodijeljen je početkom travnja 2024., što je omogućilo početak priprema za novu dionicu tunela. Za montažu stroja za bušenje tunela "Wilma" (ukupne težine oko 2.700 tona), koji je isporučen u dijelovima, angažirana je tvrtka Prangl - za rad duboko u planini.
Naše rješenje
Stroj za bušenje tunela visoke tehnologije
Dionice tunela se, ovisno o mogućnostima, ili miniraju ili grade pomoću najsuvremenijih električnih strojeva za bušenje tunela. Stijena se razbija rotirajućom bušilicom, iskopani materijal se odmah uklanja, a tunel se odmah osigurava. Dnevni kapacitet može biti do 40 metara. Stroj za bušenje tunela "Wilma", proizveden u Njemačkoj, ima promjer bušenja od 10,37 metara i transportiran je u bezbroj pojedinačnih dijelova, ukupno 120 transporta, do građevinske dionice "H53 Pfons-Brenner", gdje je obavljena montaža.
Hidraulički podizni portal
Zbog ograničene radne širine od 16 metara i nosivosti od 269 tona, za ovaj posao bio je prikladan samo 534-tonsko dizalo. Prednost hidrauličnih dizalnih portala je njihova svestranost, jer se mogu kombinirati s različitim dimenzijama i nosivostima. Pomicanje tereta u poprečnom smjeru također je moguće zahvaljujući hidrauličnim sustavima za pomicanje, što osigurava precizno pozicioniranje tereta. U ovom slučaju, dizalni portal je bio opremljen kliznom jedinicom dužine 18 metara s rotirajućim uređajem i tračnicama dužine 60 metara.
269 Ton
Postavljanje dvižnog portala započelo je 25. ožujka 2024. godine, otprilike četiri kilometra duboko u planini. Od 2. travnja 2024. započela je montaža tunelske bušilice, koja je bila dostavljena u manjim dijelovima (najveće težine 90 tona) u montažnu kavernu. Najvažniji sastavni dijelovi bili su glavni pogon, uključujući rezno kolo. Najveći izazov predstavljala je postavljanje reznog kola promjera 10,6 metara, koje je nakon montaže težilo 269 tona. Uz maksimalnu koncentraciju, ovaj zadatak je izvršen bez problema – kao i postavljanje pogona težine 234 tone.
Izvrstan rad
Nakon tjedana preciznog rada u tunelskoj kaverni, bušilica "Wilma" je uz pomoć hidrauličkog podiznog portala tvrtke Prangl polako dobivala svoj konačni oblik i narasla u super-tunelsku bušilicu dužine približno 180 metara s ukupnom težinom od 2.700 tona. Na jesen će "Wilma" započeti put prema Innsbrucku i probušiti približno 7,50 kilometara do susjednog gradilišta "Sillschlucht-Pfons". Pranglova ekipa je obavila izvrstan posao i ponosna je što je sudjelovala u ovom izuzetno važnom građevinskom projektu.