Fürstkogel
Izazov
Vjetroturbine na lokaciji u Alpama
Na Fürstkogelu izgrađena je vjetroelektrana s pet vjetroturbina. Među njima je bila i turbina visine glavčine 137 metara, najviši stroj ikad postavljen u austrijskim Alpama. Ostala četiri sustava imaju visinu glavčine od 117 metara. Stanovnici mjesta Stanz još uvijek dobro pamte žute divove tvrtke Prangl.
Naše rješenje
Koncept tvrtke Prangl - sve iz jedne ruke - bio je opet uvjerljiv
Uvjeti za provedbu takvog projekta uvijek zahtijevaju intenzivno planiranje. Kako bi se omogućila izvedivost takvog projekta, bile su neophodne građevinsko-tehničke i transportne studije. Tvrtka Prangl bila je uvjerljiva već u fazi planiranja. Prije svega, bilo je značajno ponuditi cjelokupni portfelj usluga transporta, logistike, rukovanja i tehnologije dizalica 'ključ u ruke'. Presudno za uspješnu provedbu tako kompliciranog poduhvata je, prije svega, izbjegavanje koordinacije između različitih timova.
Žuti stroj za teške prijevoze opet u akciji
Prijevoznici teških tereta su iz Danske u Austriju prevezli građevine strojeva (neto težina 65,0 tona), glavčine (neto težina 31,5 tona), pogonski vlak (61,0 tona neto težine) i lopatice rotora (neto težine 14,7 tona). Segmenti tornja stigli su iz Njemačke. Najteže i najveće dijelove trebalo u unutrašnjosti dopremiti riječnim brodom. Nakon pretovara u luci grada Enns, koji je također izvršila tvrtka Prangl, čelični dijelovi s maksimalnom težinom od 87,0 tona mogli su nastaviti svoj put. Čelični segmenti imali su duljine do 30,0 metara.
Moduli za teške prijevoze u cestovnom prijevozu
Sve su komponente privremeno skladištene na terminalu za pretovare u mjestu Stanz. Ovog puta bilo je potrebno pronaći mjesto za pretovar izvan središta grada, jer prijevoz pojedinih dijelova kroz uska grla usred središta mjesta s "uobičajenim" transportnim kompozicijama nije bio moguć. Idealno područje za pretovar bilo je područje pilane. Podizanje su preuzele dvije dizalice na gusjenicama, jedna je težila 220 tona, a druga 280 tona. Zbog nagiba i do 17 %, sve su se komponente morale prevesti teškim modulom (12 osovina) do odgovarajućih montažnih mjesta.
Briga za prirodu strojem za prijevoz lopatica
Kako bi se uzela u obzir zaštita prirode, za prijevoz krila vjetroelektrane korišten je dokazani uređaj za transport krila. Taj je omogućavao da se krila rotora dužine od 62 metra u uskim zavojima do 60° postave u uspravan položaj. Kao rezultat toga, mjere prilagodbe planinskih cesta i ruta svedene su na minimum. Ne samo da je to zaštito prirodu i krajolik, već je uštedilo i novac za operatera tog podviga. Vrijeme putovanja na 16-kilometrskoj ruti trajalo je do četiri sata i zahtijevalo je iznimnu koncentraciju.
Dizalica na gusjenicama koja teži 650 tona i teleskopska dizalica koja teži 200 tona.
Budući da je bilo na raspolaganju malo prostora, dijelovi sustava mogli su se privremeno skladištiti samo na parkirnim mjestima za dizalice. Stoga su se komponente morale isporučiti točno na vrijeme. To je zauzvrat zahtijevalo optimalnu logističku koordinaciju između svih članova tima tvrtke Prangl. Vjetroturbine su bile iskrcane na planini i postavljene pomoću dizalice na gusjenicama koja teži 650 tona i teleskopske dizalice koja teži 200 tona. Za primjenu tijekom postavljanja vjetroturbina koristili smo dodatne transportne jedinice.
Projekt je završen po rasporedu i na zadovoljstvo svih sudionika.