Leteći bager
Izazov
Vjetrovito rušenje
Na ulici Mariahilfer Straße ovaj put doslovno nije ostao kamen na kamenu. Rušenje bivše trgovine namještajem Leiner ulazi u završnu fazu. Pri stvaranju mjesta za senzacionalnu robnu kuću, koristili smo i leteći bager.
Naše rješenje
Najveće rušenje u centru grada
Nekadašnja prodavaonica Leiner na bečkoj ulici Mariahilfer Straße uskoro će ući povijest. Tijekom ljeta zgrada će biti srušena kako bi se izgradila moderna tradicionalna robna kuća i lifestyle hotel. Do sada su tamo radili bageri s rukama dugim 30 metara i nosivosti do 80 tona. Unatoč njihovoj masivnosti, ovi visokotehnološki strojevi mogu potpuno precizno zgrabiti visoke građevinske konstrukcije i srušiti ih na tlo.
Bager na žici
Zbog velike težine stacionarnih bagera stručnjaci za rušenje promijenili su svoju strategiju. Kako bi mogli nastaviti raditi na "dugim frontovima", bilo je potrebno očuvati etaže postojećeg podzemnog parkirališta. To će zastarjeti zbog nove metode koja uštedi brojne troškove. „Letećim bagerom“ pritisak na površinu može se smanjiti na četiri do pet tona. Do rujna 2021. godine odozgo prema dolje će bit uklonjeno oko 180.000 m³ „zatvorenog prostora“. To znači oko 50.000 tona građevinskog šuta i 2.200 tona čelika.
Velika pozornost
Čak i ako se dio građevinskog kompleksa ruši na uobičajen način, najveću pozornost privlači bager od 16 tona koji visi na čeličnoj sajli, a podržava ga dizalica na gusjenicama nosivosti 400 tona. „Leteći teret“ koji je pričvršćen na kuku dizalice zgradu mora srušiti, ako možemo tako reći, „grickajući“ je odozgo. Tijekom obavljanja radova, bager cijelo vrijeme visi na sajli koju drži dizalica na gusjenicama, na način da samo četvrtina njegove težine pritišće na zgradu. Kako bi se to ostvarilo, žuti kolos mora ima radijus od 80 metara.
Preciznost pri podizanju dizalice
Kako bi zadovoljili zahtjeve stručnjaka za rušenje, žuti kolos mora prevladati maksimalni radijus od 80 metara. Također je potrebno brzo pomjeranje mobilne dizalice. S obzirom na velika ograničenja s prostorom, ovo su idealni uvjeti za dizalicu na gusjenicama ove klase. Posebno velik izazov je bio postavljanje rešetkaste ruke, jer je na raspolaganju za sastavljanje bila samo uska uličica. No, izvrsni tim tvrtke Prangl je profesionalno svladao i taj izazov, tako da su radovi mogli pravodobno započeti.