Most Jauntal
Karl-Heinz Tirof
Izazov
Kontrolna stupova mostova
Most Jauntal, izgrađen 1964. godine, treba proširiti drugom trakom. Prije toga moralo se osigurati da postojeći stupovi mosta mogu izdržati takvo opterećenje. Kako bi se osiguralo da se inspekcija, vizualni pregledi i bušenje brzo izvršeni, kontaktirali su tvrtku Prangl.
Naše rješenje
Izvanredan izazov za tvrtku Prangl
S ukupnom duljinom od gotovo 430 metara i visinom od 95 metara, most Jauntal i dalje je jedan od najviših željezničkih mostova u Europi. Gradi se potpuno nova čelična konstrukcija koja će se postaviti na postojeće stupove mosta. Potpornji će biti ojačani i glave stupova prilagođene. U tu svrhu moraju se provjeriti betonski stupovi iz 1960-ih. Bušenje jezgre namijenjeno je utvrđivanju, ispunjava li most potrebne zahtjeve.
Iznajmljene radne platforme isporučene teretnim brodom
Koncept smo razvili zajedno s timom austrijskih državnih željeznica. Ekonomski izvediv pristup ovom pitanju riješen je s četiri 12 metara duge viseće radne platforme. Kako bi uopće mogli voziti preko stupova mosta na Dravi, pozvana je austrijska vojska. Za premještanje visećih radnih platformi od obližnje elektrane Schwabeck, otprilike 4 kilometra uzvodno, do betonskih stupova, koristili smo poseban teretni brod. Drugačija mogućnost isporuke nije postojala.
Savršena koordinacija, uspješan završetak
Nakon dolaska na lice mjesta, opremu Prangl morali smo pravilno usidriti. Pregled mosta s 90 metara visine mogao je početi. Budući da su rupe bušene samo na vrlo određenim mjestima, od najveće važnosti bila je maksimalna pokretljivost. Inače ne bi bilo moguće kemijski utvrditi stanje mosta. Unatoč jedinstvenom izazovu, posao smo završili prema rasporedu i na potpuno zadovoljstvo svih sudionika.