Most Na Autocesti
Franz List
Izazov
Podizanje ogromnih segmenta mosta
Cestovni koridor 5c dio je europske mreže autocesta koja povezuje sjevernu Europu s Jadranom. Most je dugačak 660 metara i širok 29 metara. Zadatak tvrtke Prangl bio je podići 8 segmenata mosta, od kojih je svaki težio do 225 tona, a imao dužinu od 51 metar i širinu od 6,5 metara.
Naše rješenje
Dizalica na gusjenicama koja teži 650 tona u središtu pozornosti
Novi most preko Save je stjecište autocestovnih mreža Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Na kraju, u svakom će smjeru biti tri trake i jedna zaštitna traka, kao i nogostup. Kako bi to postigli koristili smo dizalicu na gusjenicama tvrtke Prangl koja teži 650 tona. Za transport svih komponenti dizalice na gradilište korišteno je 50 kamiona, što je predstavljalo logistički podvig. Kada je kompletno sastavljena, velika dizalica (bez opterećenja) dosegla je ukupnu težinu od oko 900 tona.
Koordinacija preko granice
Jedna od posebnih značajki ovog ugovora bila je da je dizalica na gusjenicama prvi put stajala na gradilištu u Bosni i Hercegovini. Kako Bosna i Hercegovina nije u EU, svi postupci i metode bili su različiti i novi. Naposljetku, to je bio prvi zadatak tvrtke Prangl u Bosni i Hercegovini. Sve je prošlo savršeno zahvaljujući pripremama hrvatskog tima tvrtke Prangl. Tvrtka Prangl je još jednom pokazala da je u stanju brzo pronaći svoj put bilo gdje i da ima rješenja i za sve lokalne uvjete.
Plato rijeke Save kao površina za postavljanje dizalica
Za veliku dizalicu izgrađen je zasebni plato, kao stajaće i pogonsko područje, u obliku poluotoka napravljenog u rijeci Savi. Zbog stalnog rizika od poplava ne samo da smo stalno pratili razinu vode, nego i opće stanje platoa. Pri prekidu radova tijekom Božića, dizalica je premještena na razinu koja nije podložna poplavama.
Veliki izazov za operatore dizalica
Mjesto skladištenja montažnih elemenata bilo je od prilike 100 metara udaljeno od stvarnog mjesta pomicanja. Prema tome, žuto se čudovište svaki put moralo pomicati s ukupnom težinom (uključujući i teret) od 1.125 tona. Osim toga, za svaki element mosta trebalo je sastaviti prilagođenu i posebno izrađenu kuku. Za sve nabrojene zadatke bio je odgovoran tim za dizalice na licu mjesta podizanja.
Odlična suradnja međunarodnog tima
Ali tu nije bila riječ samo o podizanju. Dizalica na gusjenicama podiže elemente mosta u položaj i drži ih u zraku između pola dana odnosno cijeli dan, kako bi se oni mogli točno poravnati. Odgovarajući segment mosta smo nakon toga samo spustili i zavarili. Međunarodni tim se kod svih radnih koraka izvrsno pokazao. Kolege iz Slovenije, Hrvatske i Austrije savršeno su surađivale već u fazi planiranja. Još jednom smo pokazali da tvrtka Prangl može pružiti svoju međunarodno priznatu uslugu na svim lokacijama.