Most preko Traisena
Izazov
Novi željeznički most preko Traisena
Željeznički most ÖBB vodi preko Traisena u blizini željezničke stanice Kreisbach/Wilhelmsburg. Otprilike 125 godina nakon izgradnje, došlo je vrijeme za obnovu. Novu rešetkastu montažnu konstrukciju je izradila tvrtka specijalizirana za mostogradnju i isporučila je u dijelovima. Prangl je angažiran da preuzme vodeću ulogu u montaži mosta.
Naše rješenje
Dobra priprema je sve!
Odgovorni Prangl tim u početku je morao obaviti opsežan pripremni rad - ne samo u pogledu logistike, odabira dizalice i planiranja te raspoređivanja osoblja. Posebice se izuzetno teškim pokazao pristup području mosta koji je vodio preko teretne ceste i mosta na njoj, čija nosivost nije bila definirana. Nakon prethodnih testiranja, moralo se pretpostaviti da ovaj transfer može nositi ukupnu težinu od 96 tona. Stoga je pristupni most bilo potrebno odobriti statičaru.
Koncept parkiranja dizalice osmišljen u tvrtki
Pripreme za stvarne operacije dizalice također su dovele u pitanje iskustvo stručnjaka u žutom i zahtijevale su da se pripremi zasebno parkiralište dizalice - s betonskim pilotima zabijenim 8 metara duboko uz Traisen. Nadalje, pokazalo se da je u blizini parkirališta kranova postavljen podzemni plinovod za koji je prije početka radova trebalo razjasniti sve nejasnoće i konzultirati stručnjake radi istraživanja i suglasnosti. Sama montaža dizalice također se pokazala zahtjevnom zbog ograničenog prostora na gradilištu.
Dizalica s rešetkastom granom nosivosti 600 tona
Glavna dizalica zahtijevala je mnogo prostora: dizalica s rešetkastom granom od 600 tona bila je optimalan izbor zbog velike projekcije kraka od 114 metara i težine podizanja (najteže komponente mosta težile su 36 tona). U međuvremenu, teleskopska dizalica od 100 tona služila je kao montažna ili pomoćna dizalica. Zadatak mu je bio podići i "isplivati" balast s balastnog stola. Za pripremu i naknadne radove korišteno je i nekoliko drugih dijelova opreme: autodizalica nosivosti 45 tona, kran utovarivač nosivosti 85 tona, teleskopski utovarivač i zglobna dizalica. Nakon što se dobro pripremi, projekt bi mogao krenuti.
Timskim duhom do uspjeha
Dizalica s rešetkastom granom dovela je dijelove rešetkastog mosta (težine od nekoliko tona) u položaj prema planu, gdje su potom zavareni i sastavljeni. Dio po dio, most se sastavljao i sa svakim dijelom rastao. Nositelje realizacije projekta nisu mogle zaustaviti ni sve poteškoće koje su se pojavile prije toga, ni iznenadni "nastup zime" koji je nastupio krajem ožujka - što je naravno dodatno otežalo posao. Uzoran timski duh osigurao je da je ovaj zahtjevan projekt završen na najveće zadovoljstvo svih uključenih strana.