Parni Kotao
Izazov
Objekt veći od obiteljske kuće
Tvrtka Prangl je, nakon gotovo godinu dana planiranja, uspješno završila interdisciplinarni projekt posebne klase. Parni kotao koji teži 140 tona izvanrednih dimenzija 16 metara duljine, 9 metara visine i 6 metara širine, morao se otpremiti brodom, prevesti, istovariti i podići.
Naše rješenje
Istovar dizalicom s gusjenicama koja teži 400 tona
Parni kotao, s iznimnim dimenzijama, smo u Srbiji prije početka transporta morali okrenuti i postaviti na bočni zid. Teret je do nekadašnje nuklearne elektrane Zwentendorf stigao riječnim brodom. Zbog nedostatka zidnog nasipa, teglenica se nije mogla privezati izravno na obali, što je zahtijevalo da dizalica za istovar ima veliki doseg ruke. S dizalicom na gusjenicama koja diže do 400 tona, kotao smo s broda mogli podići na razdaljini od 24 metra. Dizalica na gusjenicama je bez tereta, koji je podizala, težila 530 tona. Zbog velike težine, prethodno smo morali statički provjeriti sve površine po kojima se pomjerala dizalica. Pored toga, iskrcaj je osiguravala i nadzirala riječna policija.
Prijevoz sa strojem s pogonom na sve kotače i modularnom prikolicom za teške terete
Tegljaču s pogonom na sve kotače te 626 KS u kombinaciji s prikolicom sa 16-osovinskim teretnim modulom trebalo je oko četiri sata da pređe rutu od šest kilometara. Na mnogim je mjestima bio potreban krajnji oprez. Na području nuklearne elektrane Zwentendorf morali smo okrenuti i/ili ukloniti svjetiljke, a ukloniti smo morali i dio ograde te izlaznih vrata. Zbog ogromnih dimenzija tereta (parni kotao je veći od obiteljske kuće), na ruti smo morali ukloniti nekoliko stabala, demontirati prometne znakove, a prometni otoci i neke krivine morali smo prekriti pločama za prekrivanje kolnika. Čak smo morali odvojeno demontirati dvije krivine. Kako nismo mogli postignuti sigurnosni razmak od nekoliko vodova za napajanje, prije transporta morali smo ih isključiti.
Tandemski okrenut i podignut s preciznom točnošću
Sljedeći izazov bila je trasa cjevovoda koji "se našao na putu" prije nego smo stigli do područja elektrane. Dizalicu na gusjenicama od 400 tona smo na obali rijeke demontirali i ponovno sastavili u Dürnrohru u roku od samo tri dana, gdje smo je koristili kako bi pažljivo podigli kotao od 140 tona preko cjevovoda te isti radni proces ponovili na 70 metara udaljenom području elektrane. Teret smo onda ponovno podigli i okrenuli u tandemu sa dodatnom teleskopskom dizalicom koja teži 250 tona. Time je kotao bio pripremljen za konačno podizanje. Da bismo smanjili udaljenost, dizalica na gusjenicama prevezla je teret (670 tona ukupne mase) prema kotlovnici kako bi dio konačno mogla podignuti milimetarskom preciznošću.
Potpun koncept logistike tvrtke Prangl - uključujući pomoćne zadatke
Tvrtki Prangl nije bio povjeren samo čitav logistički koncept (otprema, istovar, transport, rukovanje i dizanje) ove narudžbe, već i svi ostali kritični pomoćni zadaci. Na području elektrane morali smo detaljno provjeriti tlo, a tvrtka Prangl preuzela je i uređivanje površine na kojoj je stajala dizalica. Za to smo koristili 240 podloga za bagere izrađene od punog drveta. Interni inženjerski odjel je za ovaj zadatak izradio i specialni remen, a specijalizirana tvrtka proizvela je odgovarajuće komponente. Naravno, tvrtka je Prangl pri ovom poslu pružala i svu ostalu dodatnu opremu, poput teleskopskih viličara i zglobnih radnih platformi. I na kraju je impresivno se pokazala još jedna stvar: što je projekt složeniji, važnije je planiranje unaprijed i suradnja pouzdanog profesionalca.