Tramvaj
Franz Reumann
Roberto Guiffrida

Izazov
Cestovni prijevoz željezničkih vozila
Za prijevoz kompletnih tramvaja nije najvažnije samo znanje, već i odgovarajuća tehnologija. Za isporuku tramvaja proizvedenih u Beču u Zürich – neki u njemačko skladište proizvođača u Bautzenu – obratili su se Pranglu kao kompetentnom partneru.
Naše rješenje

Potrebna je fleksibilnost!
Tramvaj za tramvajem bit će isporučen nakon završetka. Ali ne dovoze se svi izravno u Zürich. Neki su naručeni za privremeno skladištenje u njemačkoj podružnici u Bautzenu. Budući da se krajnje odredište ili međumjesto skladištenja tramvaja obično odlučuje u kratkom roku, to od Prangla zahtijeva najveću moguću fleksibilnost. U konkretnom slučaju, tramvaj "Zürich 28" je prevezen u Njemačku na privremeno skladištenje. Kao i kod svih ostalih tramvaja, korišten je i jedinstveni transportni sustav za tračna vozila tvrtke Prangl.

Potrebna je posebna oprema!
Inovativni transportni sustav omogućuje utovar preko posebno izrađenih dovodnih rampi, koje zbog niske utovarne visine imaju vrlo ravan kut utovara. Tramvaji se mogu lako utovarati i istovarati pomoću vitla. Ovim sustavom mogu se transportirati čak i željeznička vozila s visinom većom od četiri metra zbog izuzetno male visine utovara unutar mostova plovila. Modularni sustav omogućuje duljine utovarnih površina od tri do 45 metara, visine utovarnih površina od 0,25 metara i nosivosti do 70 tona.

Zahtjevana je velika ukupna duljina!
Zürich 28“ je na put u Njemačku otpremljen s posebno konfiguriranom transportnom kombinacijom: zbog duljine i težine tramvaja tegljač je opremljen verzijom prikolice za tračnice s 2 + 7 osovina. Na kraju je teški teret imao impresivnu ukupnu duljinu od 52,5 metara, ukupnu širinu od 3,0 metra i ukupnu visinu od 4,4 metra. Tramvaj i kombi zajedno su bili teški 120 tona. Zbog dimenzija, put od tvornice u 22. bečkom okrugu do autoceste bio je sve samo ne lagan.

Potrebna je kvalitetna izvedba!
Nekoliko kružnih tokova zahtijevalo je svu vještinu vozača, a težak prolaz bio je i ulaz na autocestu. Ali ne bi oni bili žuti znalci da unatoč najvećem izazovu nije sve išlo kao po loju. Naravno, svoju je ulogu odigrala i pažljiva priprema i unaprijed planiranje rute. Budući da ovaj prijevoz nije prvi (niti će biti posljednji) takve vrste, ekipa može crpiti i određeno iskustvo. I tako je "Zürich 28" sigurno stigao na odredište.
Usluga
Sektor
