Željeznica u dolini rijeke Mure
Izazov
Spašavanje
Zbog svoje kratkoročne prirode, postupak sanacije nesreća obično je vrlo složen. U našem slučaju uvjeti na licu mjesta to su još dodatno otežali.
Naše rješenje
Složene mjere pripreme
9. srpnja 2021. na prugi željeznice po dolini rijeke Mure željeznička kompozicija ispala je iz tračnica i pala u rijeku između Štajerske i Salzburga. Zbog lokalnih uvjeta brzo je postalo jasno da to neće biti samo još jedan običan posao podizanja. Za veliku dizalicu morali su se obaviti neki pripremni radovi: Prije svega morali smo napraviti 90 metara dugu pristupnu cestu. Kako bi mogli sigurno postaviti našeg žutog diva, morali smo izgraditi posebnu površinu od oko 600 četvornih metara. Kao da to ne bi bilo dovoljno, morali smo izraditi i posebnu opremu za podizanje.
Ekološki prihvatljiv koncept podizanja
Značajno polazište za logistički koncept koji smo u konačnici i upotrijebili bio je pokušaj da se strukturni zahvati u prirodi svedu na najnižu moguću mjeru. Druge ideje s dvije iznimno velike teleskopske dizalice zahtijevale bi mnogo veće pripremne radove, a time i veći zahvat u prirodu. S dizalicom na gusjenicama koja teži 600 tona, zemljani radovi na gradilištu mogli su se održati na minimalnoj razini. Uz to smo mogli skratiti i pristupni put. Žuti kolos težio je oko 615 tona. Za postavljanje smo koristili teleskopsku dizalicu od 250 tona i teleskopski viličar od 6 tona.
Ekstremni uvjeti
Osim pripremnih mjera, iznimno je bilo izazovno i samo podizanje jer smo morali 32-tonski vagon s 68 metara dugom rukom dizalice podići iz vode. Zajedno s opremom za podizanje i potrebnim kukama, ukupna težina dosegla je gotovo 40 tona. Vlak koji je doživio nesreću s desne obale Mure u smjeru toka izvukla je dizalica na gusjenicama. Vlak je podignut ležeći na boku, a dizalica se zakretala nad rijekom, nasipom, susjednom livadom i približno devet metara visokim rubom terena u razini ceste.
Cjelovito logističko rješenje
Zbog maksimalne sigurnosti, željeznička pruga između Muraua i Tamgswega bila je zatvorena cijeli dan. Nakon procesa zakretanja, vagon je privremeno uskladišten na čvrstoj podlozi. Ležeći u ovom položaju, voz je pažljivo pregledan i pripremljen za „okretanje“. Tandemskim podizanjem dizalica na gusjenicama od 600 tona i teleskopska dizalica od 250 tona voz su podigle na platformu/labudicu tvrtke Prangl. Nakon što je prijevoz propisno osiguran, vagon je dovezen na stanicu Murau i tamo istovaren teleskopskom dizalicom od 250 tona.