Željeznički Most
Franz List
Izazov
Iz starog nastaje novo: Tvrtka je Prangl zamijenila željeznički most Austrijskih državnih željeznica
Željeznički most star više od 100 godina bio je na kraju svoje životne dobi. Morao se zamijeniti novim - i to pomoću stručnjaka za podizanje tvrtke Prangl. Osim dimenzija čeličnog okvira (70 metara dužine, 7 metara širine, 8 metara visine, a težio je 350 tona), ograničeni prostorni uvjeti pokazali su se kao poseban izazov za sve uključene.
Naše rješenje
Manjak prostora, ali učinkoviti koncept
Prizor je klisura, s lijeve i desne strane omeđena stijenama. Tamo se nalaze samo rijeka Salzach, cesta i željeznica. U mjesecima prije podizanja, novi most je bio sastavljen na udaljenosti od oko 300 metara. Uz cestu sastavljen je novi okvir koji se uzdiže više od pola tuceta metara, a duži 70 metara. Zbog nedostatka prostora, potporna konstrukcija je morala biti montirana uz cestu. Dio ceste morao je biti na kratko vrijeme zatvoren.
Sinkronizacija triju samohodnih modula za teška opterećenja
Prvi zadatak Prangl tima bio je da podigne stari okvir mosta, koji je težio ukupno 380 tona, stavi ga na tri sinkronizirana modula za teške terete i daljinskim upravljačem ga odveze do privremenog skladišta. Istodobno, novi se most morao pomaknuti oko 300 metara do mjesta za podizanje prije no što će biti transportiran. To je provedeno sa samohodnim jedinicama za teške terete. Zbog ograničenog prostora i duljine okvira od 70 metara, prva faza odmah je zahtijevala najveću koncentraciju svih sudionika.
Teško postavljanje dizalice na gusjenicama koja teži 650 tona
Kako bi mogli postaviti predviđenu dizalicu na gusjenicama koja teži 650 tona, ulica Salzachstraße je morala u fazama biti potpuno zatvorena. Ukupno 40 kamiona korišteno je za prijevoz svih dijelova velike dizalice, koja je zatim sastavljena u četiri dana u teškim uvjetima. Kada je u potpunosti sastavljena, divovska žuta dizalica, uključujući i teret, težila je 900 tona.
Podizni radovi pod velikim vremenskim pritiskom
Konačno smo bili tako daleko: Ubrzo nakon što je zadnji vlak prošao tračnice u 02:00, počeo je stvarni rad na podizanju. Za prvi planirani vlak koji je trebao proći ujutro bilo je dostupno vremensko razdoblje od nešto manje od dva sata. Svi su sudionici bili pod ogromnim pritiskom. Dizalica je pokupila okvir izravno iz modula s vlastitim pogonom za teške uvjete rada. Zbog udaljenosti, dizalica na gusjenicama je morala promijeniti mjesto stajanja i pomaknuti se oko 20 metara pod punim opterećenjem.
Velika koncentracija cijelog tima Prangl
Usprkos teškim uvjetima vjetra, novi most je podignut s milimetarskom preciznošću. Kako se ne bi ugrozila postojeća potporna struktura susjednog drugog kolosijeka, obje operacije dizanja (stari i novi most) zahtijevale su najveću koncentraciju cijelog tima, budući da su strukture dužine 70 metara sada bile 20 metara iznad tla. Budući da se gradilište nalazilo neposredno iznad vode, a odmah ispod njega opasna klisura u rijeku Salzach, čitavu noć ispod gradilišta stajala je spasilačka ekipa za spašavanje iz vode.
Uspješan završetak oduševio je stranku
Upravitelji Austrijskih državnih željeznica bili su oduševljeni: "Gradilište ovih razmjera, smješteno u klancu, s rijekom Salzach i njenom brzom strujom uz prometnu cestu, predstavlja veliki izazov za sve uključene u provedbi projekta. Od faze planiranja do same operacije dizanja, svaki potez je morao biti ispravan. Za to su potrebni snažni tim i pouzdani partneri."