Alpska vjetroelektrana
Izazov
Izazov za ljude i strojeve
Cestovni prijevoz iz tvornice u Njemačkoj, pretovar u Mürzzuschlagu, planinski prijevoz i montaža: Prangl je sastavio potpuni paket za nove vjetroelektrane. To uključuje podršku u planiranju rute i postavljanju dizalica unaprijed. Korištena je posebna oprema namijenjena transportu i dizanju elemenata vjetroelektrana.
Naše rješenje
Specialna oprema
Prijevoz cestom izvršila su različita vozila, ovisno o zadatku: za čelične stupove 4-osno vučno vozilo s adapterom za stup, za rotore 5-osno vučno vozilo s 4-osnim prikolicom za krila rotora, za hot rotore 3-osno vučno vozilo s 9-osnom niskom prikolicom, za gredice 3-osno vučno vozilo s 1-osovinskim dollyjem i 4-osnom niskom prikolicom, te za generatore 3-osno vučno vozilo s 2-osovinskim dollyjem i 4-osnom niskom prikolicom odnosno 6-osnom niskom prikolicom. Ta su vozila uspješno obavila pažljivo planiran prijevoz na udaljenost od 1.750 kilometara do Mürzzuschlaga u 46 pojedinačnih vožnji.
Najdaljši transporter: 78,5 metrov
Zajednička težina najtežeg konvoja bila je više od 130 tona (komponente stupa), a najduži transporter imao je duljinu od 78,5 metara (rotorska krila). Svi konvoji bili su široki malo manje od pet metara i visoki oko četiri do pet metara. Uz podršku sigurnosnih vozila, teški transporteri su stigli do prijelazne točke u Mürzzuschlagu nakon tri do četiri noći vožnje. Tamo su čekale komponente vjetroelektrane 400-tonsku gusjeničnu dizalicu. Činjenica da je ovo dizalo pokretno omogućila je najbolje moguće iskorištavanje prostora za skladištenje. Pomoć su pružili i 220-tonsko teleskopska dizalica i 7,2-tonski teleskopski viličar.
16 odstotni naklon
Komponente so bile premeščene v različne stroje, ki so primerni za alpski transport: 10-osna samohodna vozila z in brez krilnih naprav, 4-osni traktorji s štirikolesnim pogonom in 5-osni težki moduli, 3-osni štirikolesni pogon pogonski vlačilci z balastnim platojem (kot pripomoček za vleko) kot tudi štirikolesni vlačilci z nakladalnim žerjavom in sedlom ploščadi. En element vetrne turbine za drugim - odvisno od vrstnega reda sestavljanja - je bil previdno pripeljan na goro z nakloni do 16 odstotkov. Predvsem prevoz lopatic rotorja, ki so bili dolgi več kot 60 metrov, je od ekipe Prangl zahteval maksimalno koncentracijo.
600 tonska dizalica na gusjenicama
Po dolasku na gradilište 1.600 metara nadmorske visine dvije teleskopske dizalice nosivosti 200 tona preuzele su predistovar. Za same montažne radove odabrana je dizalica gusjeničara nosivosti 600 tona, jer je pozicija dizanja bila moguća tek nakon montaže - koja se odvijala u najtežim uvjetima zbog planinskog položaja. Još jedna teleskopska dizalica od 200 tona služila je kao pomoćna dizalica. Modularni čelični tornjevi bili su unaprijed sastavljeni s teleskopskom dizalicom od 160 tona i teleskopskom dizalicom gusjenicom od 100 tona. Drugo dizalo bilo je posebno važno zbog potrebe prijevoza tereta.
Najteži Hub: 72,7 tone
Vjetroturbine su sastavljene dio po dio. Najlakši dijelovi za podizanje bile su lopatice rotora teške 21,8 tona, dok su najteži dijelovi bili elementi tornja sa 72,7 tona. Zahvaljujući velikom znanju tima Prangl, gradnja je brzo napredovala. Konačno, vjetroturbine su dosegle visinu od 110 metara i očekuje se da će biti u funkciji do kraja godine. Operateri vjetroelektrane Pretul II očekuju da će se u elektroenergetsku mrežu uključiti dodatnih oko 39 milijuna kWh.
Usluga
- Niskopodna poluprikolica
- Niskopodne poluprikolice (labudice)
- Prikolica za prijevoz lopatica
- Adapter za cijevi
- Sustavi za prijevoz teških tereta
- Samohodne prikolice
- Stroj za prijevoz lopatica
- Dizalice s rešetkastom rukom
- Teleskopske dizalice
- Teleskopske dizalice na gusjenicama
- Dizalice na gusjenicama
- Teleskopski viličar