Elektrana
Fritz Hochstrasser
Dubravko Križnjak
Damir Kralj

Izazov
Logistički izazov zbog ograničenog prostora
Uz izvrsnu tehničku stručnost i odgovarajuću posebnu opremu, čak i malo mjesta i / ili ograničenje prostora na gradilištu mogu se riješiti na ekonomski optimalan način.
Naše rješenje

Luka za istovar i privremeno skladištenje
Na 92 metra dugom brodu isporučena su dva generatora i dvije plinske turbine za ljubljansku elektranu. Postupanje komponentama težine od 92,5 tona organizirala je tvrtka Prangl. Prema strogim tehničkim i sigurnosnim specifikacijama proizvođača, komponente su privremeno pohranjene u posebnom natkrivenom prostoru u luci Koper. Tvrtka Prangl bila je odgovorna i za taj dio posla.
![[Translate to HR:] Schwertransport von Kraftwerksteilen](/fileadmin/content/projekte/2021/03_Kraftwerk/Loesung/dgr-2699.jpg)
Prijevoz teških tereta
Zbog specijalnih prijevoza pojedinih komponenata koje su dužile i do 13,5 metara morali smo obaviti detaljno ispitivanje. Zbog ukupne transportne težine do 186 tona, morala su se provesti statička ispitivanja mostova i vijadukata. Uz to, bilo je potrebno organizirati privremenu regulaciju prometa kao i mjere usmjeravanja prometa. Sve je to unaprijed razrađeno u opsežnoj stručnoj studiji i dogovoreno sa strankom. U konačnici su korištene do 46 metara duge transportne jedinice s do 18 osovina - zbog specifičnih cesti, za poduhvat su bili potrebni najbolji vozači kamiona.
![[Translate to HR:] Schwertransport und Hubportal](/fileadmin/content/projekte/2021/03_Kraftwerk/Loesung/dgr-3199.jpg)
Pretovar i zatvaranje ceste
Zbog ograničenog prostora na gradilištu, moralo se naći alternativno rješenje. Budući da s predugim teškim transporterom nije bilo moguće voziti izravno do mjesta istovara, generatori i plinske turbine pretovareni su na privremeno zatvorenoj cesti. Hidraulički podizni portal PHP 63 podignuo je četiri komponente za elektranu, i to jednog po jednog, na samohodni modul za teške uvjete sa 6 osovina. Dijelove smo zatim jednog za drugim vozili do mjesta istovara na tom „samohodnom“ vozilu i to pomoću daljinskog upravljanja.
![[Translate to HR:] Hubportal und Verschubsystem](/fileadmin/content/projekte/2021/03_Kraftwerk/Loesung/dgr-3759.jpg)
Konačni istovar
Za provlačenje samohodnog modula za teške uvjete bile su potrebne najveća preciznost i pažnja. Transportima od 127,5 tona morali smo manevrirati vrlo pažljivo, metar po metar. Konačno podizanje komponenata elektrane bilo je moguće samo pomoću hidrauličkog portala za dizanje s maksimalnom nosivošću od 1068 tona. Portalna dizalica PHP 534 na posebnom sustavu za manevriranje, lako je riješila i taj zadatak. Nakon istovara iz „samohodnog“ stroja, terete smo pomaknuli na tračni sustav dug 48 metara i postavili ih na njihovo mjesto. Prekogranična suradnja žutih stručnjaka ponovno je bila besprijekorna.
