Kuća na brodu
Izazov
Od skladišta do Dunava
Plutajuća kuća koja je nekoć plutala kanalima Amsterdama (Nizozemska) pronašla je novog vlasnika u Austriji. Nakon godina rada, obnovio ju je u skladištu u Wilhelmsburgu i preuredio za svoje potrebe. Nakon završetka trebao bi biti pušten u Dunav. Prangu je povjeren ovaj izuzetno težak transport.
Naše rješenje
Planiranje ruta i transportne opreme
Plutajuća kuća od 31 tone, duljine 20,0 metara, širine 4,3 metra i visine 4,0 metra, naravno, nije mala stvar. Prijevoz tereta ove veličine postavlja vrlo posebne zahtjeve pred prijevoznike. Naravno, bilo je potrebno unaprijed razjasniti koja ruta između Wilhelmsburga i Pöchlarna odgovara težini, širini i visini. Osim toga, trebalo je osigurati kompletnu transportnu opremu. U skladištu je za dizanje bila dostupna teleskopska dizalica nosivosti 250 tona, koja je brod-kuću podigla na 4-osovinski tegljač s 4-osovinskom niskom prikolicom.
Izuzetne dimenzije
Na kraju je transportni vlak imao impresivne parametre: duljinu od 35,0 metara, širinu od 4,3 metra, visinu od 4,5 metara i ukupnu težinu od 75 tona. U večernjim satima transportni vlak krenuo je točno u pratnji nekoliko vozila cestovne ophodnje. Odabrana trasa bila je duga samo 40 kilometara. Brzo je završena i prva dionica autoceste na kojoj je prijeđeno najviše kilometara. No već na izlazu s autoceste Pöchlarn postalo je jasno da će oštri zavoji biti izazov za vozača i suvozača.
Kružni tokovi s izazovima
Odmah nakon kružnog toka na B209 bilo je potrebno mnogo strpljenja svih uključenih. Samo centimetar po centimetar naprijed pa opet natrag, išlo je sporo. Neke prometne znakove i oznake morala je ukloniti ekipa Prangl vozila za pratnju. Samo kretanje ovim kružnim tokom trajalo je sat vremena. Za to vrijeme promet bi se mogao odvijati preko benzinske postaje koja se nalazi u kružnom toku. Sljedeći kružni tokovi i mnogi kasniji zavoji također su bili vrlo izazovni.
500 metara unazad
Trebalo je nekoliko sati da konvoj sigurno stigne na odredište na Dunavu, gdje je vozača i posadu čekao dodatni zadatak. Zadnjih 500 metara trebalo je prevladati u rikvercu. Na kraju ove rute, nakon posebno oštrog zavoja, slijedila je još jedna uzbrdica do Donauländea. I tu je prepreku savladao u hodu i uz podršku pažljivih pratitelja. U ranim jutarnjim satima ekipa Prangla konačno je uz pomoć teleskopske dizalice od 250 tona uspjela spustiti brod u vodu, na oduševljenje vlasnika.