Sanacija mostova
Izazov
Sanacija stupova mosta
Ono što je prije sedam godina započelo kao istraživanje koje je podupirao Prangl, Prangl će sada dovršiti: obnavljaju se stupovi mosta Jauntal. Položaj stupova mosta u Dravi zahtijevao je izuzetnu koncepciju kako bi se radovi mogli izvesti.
Naše rješenje
Proširenje Jauntalovog mosta
Koralmbahn dugačak 130 km gradi se od 1999. godine, čime je po prvi put uspostavljena izravna željeznička veza između Štajerske i Koruške. Zahvaljujući brzini do 250 km/h, vlak će rutu Graz – Klagenfurt prevaliti za samo 45 minuta. Jauntalbrücke dugačak 430 metara važna je dionica. S visinom od 96 metara iznad razine vode Drave, to je najviši željeznički most u Austriji. Kako bi se zadovoljili novi zahtjevi željeznice visokih performansi, dosadašnja jednokolosiječna čelična konstrukcija zamjenjuje se dvokolosiječnom.
Potreban je poseban koncept
Tijekom radova prenamjene, četiri stupa mosta visine između 60,5 i 76,9 metara jedini su elementi koji će ostati. Godine 2015. podvrgnuti su pedantnoj procjeni uz pomoć tvrtke Prangl. Uslijedilo je odobrenje statike i konačno početak generalne obnove stupova. I ovoga puta za pomoć su angažirani stručnjaci tvrtke Prangl. Zbog visine stupova, izloženosti usred Drave, velike strmine i neprohodnog terena na obali, nisu se mogle koristiti ni pokretne dizalice ni radne platforme – kao što je bio slučaj s prvim poslom.
Rješenje: viseće radne platforme
Na lice mjesta, odnosno na obalu Drave, dovezeno je osam visećih radnih platformi s korpom duljine 8 ili 12 metara i nosivosti do 760 kilograma. Tamo su ukrcani na plutajuće platforme, za koje je izgrađeno zasebno pristajalište u području gatova. Viseće radne platforme zatim su pontonom dovršile plovni put do odgovarajućeg stupa. Viseće radne platforme su posebnom konstrukcijom pričvršćene na stupove mosta. Na taj način bi se mogli izvršiti potrebni radovi obnove na svim nedostupnim dijelovima stupova.
Pripremljeno za Koralmbahn
Stupovi mosta su očišćeni pod visokim pritiskom, sve pukotine i bušotine su zabrtvljene, a zatim premazani. Dakle, dobro su pripremljeni za novu eru stare pruge. Službeno otvorenje mosta s promjenom voznog reda očekuje se u prosincu 2023. godine jer tada će Koralmbahn proraditi, barem s koruške strane. Ruta visokih performansi koristit će se kontinuirano od 2025. Prangl je ponosan što je sudjelovao u tako važnom građevinskom projektu i dao važan doprinos.